För närvarande kan vi tyvärr inte erbjuda en komplett paketlösning med både robotgräsklippare och installationstjänst. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst för mer information, då vi ofta samarbetar med flera fristående installatörer i olika delar av landet. Du kan nå vår kundtjänst här.
Det är även enklare än man tror att utföra installationen själv. Kika gärna vår installationsguide nedan för steg-för-steg-instruktioner.
- Appstyrning via Bluetooth Connect@Home
- Klarar branter på 40%
- 4 hjul
- Vädertimer
Med installationstjänsten är det bekymmersfritt att komma igång med din nya robotgräsklippare.
Kika på kart-bilden ovan vart vi kan installera. Om du bor i angränsning eller strax utanför något av områdena - kontakta kundtjänst för handläggning.
Allt installationsmaterial ingår när du köper en robotgräsklippare med installationstjänst av oss (kabel, kontakter, skarvdon och märlor. Du behöver inte köpa till något installationskit eller annat installationsmaterial*
Vi utför installation av robotgräsklippare med fasta priser i nedan områden
Zon 1 (Orange)
Skåne län (se karta)
Blekinge län (se karta)
Kalmar län (se karta)
Stockholms län (se karta)
Zon 2 (Lila)
Göteborg (se karta)
Falun (se karta)
Leksand (se karta)
Mora (se karta)
Rättvik (se karta)
Välj Zon 1 eller 2 ovan beroende på i vilket område installationen ska ske.
Undantaget öar utan fasta förbindelser
- Vi skickar robotgräsklipparen du beställt till din angivna adress.
- Du blir därefter kontaktad av vår installatör för inbokning av installation. Normal leveranstid för installation av robotklippare är inom två veckor. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre beroende på antal beställningar, kontakta oss för mer information.
- Vi kommer ut och installerar robotgräsklipparen på överenskommet datum.
Vad du ska tänka på innan installation Att du, eller en anhörig är på plats vid överenskommen tid. Att robotgräsklipparen med tillhörande PIN-kod finns tillgänglig vid installation. Att gräsmattan är klippt och städad från främmande föremål. Att se så att det finns ett jordat 230V-uttag eller en förlängningskabel vid den tilltänkta platsen för laddningsstationen. Informera om eventuella kablar, slangar eller dylikt som ligger nära marknivå. Om robotgräsklipparen är utrustad med mobiltelefonanslutning (t.ex. Automower Connect, iMow Connect, eller Gardena Smart), så ska denna app vara nedladdad och registrerad i din smartphone.
Vad ingår i installationen?
Resa till installationsplatsen (inom de län och orter som vi erbjuder installation på, se lista här Inspektion av klippyta. Allt installationsmaterial Nedläggning av begränsnings- och guidekablar. Installation av laddningsstation. Funktionstest av robotgräsklippare. Programmering av körschema. Parkoppling med smartphone (om roboten är utrustad med mobiltelefonanslutning, t.ex. Automower Connect, Gardena Smart, STIHL iMow Connect etc.) Driftsättning av klipparen samt demonstration och genomgång.
Vad ingår inte i installationen?
Borttagning/tillbakaläggning av stensättning. Borrning i betong/asfalt/trä etc. Installation av eluttag/eldragning etc. Borttagning av hinder på klippytan. Utjämning av underlag. Nedläggning av begränsningskabel över grusgång, vid asfaltsgång eller garageuppfart. Anläggningsarbeten. Installation av åskskydd Montering av terrängkit Montering av robotmagnet Montering av annat skal, Montering av garage
När du köpt en installation hos oss garanterar vi följande:
Att installationen utförs enligt accepterad praxis inom branschen. Att robotgräsklipparens tillverkares rekommendationer efterföljs. Vi lämnar 24 månaders garanti på installation av robotgräsklippare och detta gäller för fel på installationen. Installationsgarantin löper parallellt med robotgräsklipparens fabriksgaranti.
Installationsgaranti
Gäller ej t.ex. kabelbrott, åskskador, eller allmän vårdslöshet. Om dessa fel uppstår kan dessa dock täckas av din hemförsäkring. Tag kontakt med ditt försäkringsbolag för mer info och villkor.