Vanliga frågor

Du kan nå oss via telefon 0454-50590 mellan 08:00-17:00 på vardagar. Via mail kontakt@maskinklippet.se dygnet runt samt chatta med oss i supportchatten när vi är online, vårt mål är att besvara alla samtal direkt och mail inom 24 timmar mellan 08:00-17:00 på vardagar. Nedan har vi svar på lite frågor som dyker upp emellanåt, övriga frågor kontakta oss enligt ovanstående.

Om din order levereras hem till dörren kommer du få ett sms när du kan boka utkörning. I detta sms kan du välja att kryssa i att ordern kan överlämnas utan kvittens.  Ansvaret för varan övergår till kund så snart varan lämnats av Postnord. Löpande leveransinformation ges av Postnord under transporten.

Vi har ett showroom i Mörrum, Blekinge. Där finns även vår kunniga support och verkstad. När du lägger en order på Maskinklippet kan du alltid välja att hämta i denna butik på Byggesvägen 4 i Mörrum. Så snart dina eventuella beställningsvaror inkommit och din order är färdigpackad får du ett mail att du är välkommen att hämta ordern.

Kvittot skickas inte från Maskinklippet utan direkt från Collector bank som sköter alla betalningar. Det kommer som en bifogad PDF i ett mail. Saknar du korrekt momsspec eller annat kontakta oss så hjälper vi Er.

Vid garantiregistreringen av maskiner hos Husqvarna registreras maskinen hos Solid försäkringar som Husqvarna samarbetar med. Efter en tid får du ett erbjudande om förlängning av denna försäkring, som är helt frivillig. Försäkringen påverkar inte den 2-åriga garantin från Husqvarna.

Vi skickar de flesta varor även till Danmark och Finland, kontakta oss på mail eller telefon för att lägga en order.

Alla maskiner från Husqvarna och Stihl funktionkontrolleras av vår personal innan dom skickas till kund. Det är en unik trygghet du får som kund på Maskinklippet. Du vet att du får hem en felfri produkt som kund på Maskinklippet.

Orderbekräftelsen kan då ha filtrerats bort. Slå ett öga i din mapp för skräppost så ligger ditt ordererkännande säkert där. Du får ordererkännandet inom några timmar efter att du lagt din order. Misstänker du att du angett fel mailadress kontaktar du vår kundtjänst.

Collector bank som sköter vår fakturering och övriga betalalternativ som dyker upp i kassan gör allt för att säkerheten ska vara hög och ibland kan det bli stopp fast det inte behövs. Du kan alltid välja kortbetalning och direktbetalning alternativt om du ringer Collector bank på 010-161 00 00 kan de redogöra för vad problemet är.

Lagervaror skickas oftast inom 24 h men kan ta fler arbetsdagar under högsäsong då belastningen på vårt lager är högre. Övriga artiklar är beställningsvaror och har då specat ”skickas inom x-x dagar” på respektive produktsida. Transporten tar sedan vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar beroende på om det är skickat till ombud eller som hemleverans.

Du lägger en ny order. Skicka sedan ett mail till kontakt@maskinklippet.se eller ring oss på 0454-50590 så plockar vi bort eventuell fraktkostnad.

Ja, efter att du fyllt i dina uppgifter i kassan kan du välja en kryssruta som säger ”Annan leveransadress” och fylla i leveransadressen där.

Ta kontakt med oss via mail, telefon eller chatten så ska vi hjälpa dig så att du inte känner dig osäker längre.

Då har du kommit till rätt butik, du tar kontakt med oss via mail, telefon eller chatten så ska vi hjälpa dig till ett bra köp som motsvarar dina behov.

Absolut. När du kommer till kassan finns där tre flikar: privat, enskild firma eller aktiebolag. Välj vilket du föredrar att handla som och sedan kan du börja fylla i uppgifter såsom organisationsnummer, adress, mail etc.

Generellt så skickar vi alla paket med Posten MyPack Collect och du hämtar ut det hos ditt närmaste postombud efter att du fått paketet aviserat på sms om du angett mobilnummer och i annat fall brev.

Större och tyngre kolli skickar vi med främst med MyPack Home. Kollin som går direkt från leverantörens lager kan även skickas med Schenker, DHL eller UPS och efter telefonavisering till dig blir paketet levererat till din dörr. All fraktinformation kring just din order kommer upp i kassan innan du slutför köpet.

Tips: Postnord har lanserat en app där man kan följa sitt paket så snart vi bokat frakten och även bli aviserad via denna. Appen heter PostNord  och du kan ladda ner den i Google Play eller App Store.

De går alldeles utmärkt, du fyller i checken och postar den till oss, i kassan väljer du betalsätt faktura och skriver i noteringsrutan att du postat värdechecken så drar vi av rabatten på din faktura innan vi aktiverar den. Vi skickar varorna när vi fått värdechecken.

Då har du kommit till rätt butik, du tar kontakt med oss via mail, telefon eller chatten så ska vi hjälpa dig till ett bra köp som motsvarar dina behov.

Signa upp dig för vårt nyhetsbrev!



Fraktfritt över 500kr
100% nöjd kund
Kunnig support
Du har 0 produkter att jämföra Jämför nu Rensa listan Du kan inte jämföra fler än 4 produkter samtidigt