Vanliga frågor

Du kan nå oss via telefon 0454-50590 mellan 08:00-17:00 på vardagar. Via mail kontakt@maskinklippet.se dygnet runt samt chatta med oss i supportchatten när vi är online, vårt mål är att besvara alla samtal direkt och mail inom 24 timmar mellan 08:00-17:00 på vardagar. Nedan har vi svar på lite frågor som dyker upp emellanåt, övriga frågor kontakta oss enligt ovanstående.

Alla order över 1000 kronor är fraktfria. Övriga order kostar 69:- i fast fraktkostnad.

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp vid oanvänd vara. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad i oskadad originalförpackning tillsammans ifyllt returdokument (som du finner nedan). Du som kund står för returfrakten. Vi återbetalar hela produkternas värde till dig när varan har kommit i retur välemballerad och oskadad. Om originalförpackningen är skadad eller tejpad på görs 20% avdrag på krediteringen. Om varan är skadad görs en individuell bedömning av skadan.
OBS! Retur av delar i ett paket innebär ordinarie kampanjpris på resterande paketartiklar.

Önskar du byta storlek eller produkt lägger du en ny order. Om den nya ordern understiger 1000 kronor och du därför debiteras en fraktkostnad kan du skriva i meddelanderutan i kassan att den är kopplad till en retur och vi krediterar då fraktkostnaden på den nya ordern.

Vänligen fyll i följande retursedel vid retur: Returdokument

Returadressen är: Maskinklippet.se, Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum

Om din order levereras hem till dörren kommer du få ett sms när du kan boka utkörning. I detta sms kan du välja att kryssa i att ordern kan överlämnas utan kvittens.  Ansvaret för varan övergår till kund så snart varan lämnats av Postnord. Löpande leveransinformation ges av transportören under transporten.

Vi har ett showroom i Mörrum, Blekinge. Där finns även vår kunniga support och verkstad. När du lägger en order på Maskinklippet kan du alltid välja att hämta i denna butik på Byggesvägen 4 i Mörrum. Så snart dina varor inkommit och din order är färdigpackad får du ett mail att du är välkommen att hämta ordern.

Fakturor och kvitton skickas inte från Maskinklippet utan direkt från Collector bank som sköter alla betalningar. Det kommer som en bifogad PDF i ett mail. Har du råkat radera detta mail är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.

Vid garantiregistreringen av maskiner hos Husqvarna registreras maskinen hos Solid försäkringar som Husqvarna samarbetar med. Efter en tid får du ett erbjudande om förlängning av denna försäkring, som är helt frivillig. Försäkringen påverkar inte den 2-åriga garantin från Husqvarna.

Vi skickar de flesta varor även till Danmark och Finland, kontakta oss på mail eller telefon för att lägga en order.

Alla maskiner från Husqvarna och Stihl funktionkontrolleras av vår personal innan dom skickas till kund. Det är en unik trygghet som kund på Maskinklippet och du vet att du alltid får hem en felfri produkt.

Orderbekräftelsen kan då ha filtrerats bort. Slå ett öga i din mapp för skräppost så ligger ditt ordererkännande säkert där. Du får ordererkännandet inom några timmar efter att du lagt din order. Misstänker du att du angett fel mailadress kontaktar du vår kundtjänst.

Collector bank som sköter vår fakturering och övriga betalalternativ som dyker upp i kassan gör allt för att säkerheten ska vara hög och ibland kan det bli stopp fast det inte behövs. Du kan alltid välja kortbetalning och direktbetalning alternativt om du ringer Collector bank på 010-161 00 00 kan de redogöra för vad problemet är.

Lagervaror skickas oftast inom 24 h men kan ta fler arbetsdagar under högsäsong (maj-juli) då belastningen på vårt lager är högre. Övriga artiklar är beställningsvaror och har då specat ”skickas inom x-x dagar” på respektive produktsida. Transporten tar sedan vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar beroende på om det är skickat till ombud eller som hemleverans.

Du lägger en ny order. Skicka sedan ett mail till kontakt@maskinklippet.se eller ring oss på 0454-50590 så plockar vi bort eventuell fraktkostnad.

Ja, efter att du fyllt i dina uppgifter i kassan kan du välja en kryssruta som säger ”Annan leveransadress” och fylla i leveransadressen där. Detta förutsätter att du valt att betala via direktbetalning bank eller kort.

Ta kontakt med oss via mail, telefon eller chatt så ska vi hjälpa dig så att du inte känner dig osäker längre.

Då har du kommit till rätt butik, du tar kontakt med oss via mail, telefon eller chatten så ska vi hjälpa dig till ett bra köp som motsvarar dina behov.

Absolut. När du kommer till kassan finns där tre flikar: privat, enskild firma eller aktiebolag. Välj vilket du föredrar att handla som och sedan kan du börja fylla i uppgifter såsom organisationsnummer, adress, mail etc.

Generellt så skickar vi alla paket med Posten MyPack Collect och du hämtar ut det hos ditt närmaste postombud efter att du fått paketet aviserat på sms om du angett mobilnummer och i annat fall brev.

Större och tyngre kolli skickar vi med främst med MyPack Home. Kollin som går direkt från leverantörens lager kan även skickas med Schenker, DHL eller UPS och efter telefonavisering till dig blir paketet levererat till din dörr. All fraktinformation kring just din order kommer upp i kassan innan du slutför köpet.

Tips: Postnord har lanserat en app där man kan följa sitt paket så snart vi bokat frakten och även bli aviserad via denna. Appen heter PostNord  och du kan ladda ner den i Google Play eller App Store.

De går alldeles utmärkt, du fyller i checken och postar den till oss, i kassan väljer du betalsätt faktura och skriver i noteringsrutan att du postat värdechecken så drar vi av rabatten på din faktura innan vi aktiverar den. Vi skickar varorna när vi fått värdechecken.

Då har du kommit till rätt butik, du tar kontakt med oss via mail, telefon eller chatt så ska vi hjälpa dig till ett bra köp som motsvarar dina behov.

Signa upp dig för vårt nyhetsbrev!



Fraktfritt över 1000kr
100% nöjd kund
Kunnig support
Du har 0 produkter att jämföra Jämför nu Rensa listan Du kan inte jämföra fler än 4 produkter samtidigt