Vanliga frågor

Du kan nå oss via telefon 0454-50590 mellan 08:00-17:00 på vardagar. Via mail kontakt@maskinklippet.se dygnet runt samt chatta med oss i supportchatten när vi är online, vårt mål är att besvara alla samtal direkt och mail inom 24 timmar mellan 08:00-17:00 på vardagar. Nedan har vi svar på lite frågor som dyker upp emellanåt, övriga frågor kontakta oss enligt ovanstående.

Kvittot skickas inte från Maskinklippet utan direkt från Klarna som sköter alla betalningar. Det kommer som en bifogad PDF i ett mail. Du kan också själv logga in på Klarna.se för att hämta kvittot.

Vid garantiregistreringen av maskiner hos Husqvarna registreras maskinen hos Solid försäkringar som Husqvarna samarbetar med. Efter en tid får du ett erbjudande om förlängning av denna försäkring, som är helt frivillig. Försäkringen påverkar inte garantin från Husqvarna.

Vi skickar även till Danmark och Finland, kontakta oss på mail eller telefon för att lägga en order.

Alla maskiner från Husqvarna och Stihl funktionkontrolleras av vår personal innan dom skickas till kund. Det är en unik trygghet du får som kund på Maskinklippet. Du vet att du får hem en felfri produkt som kund på Maskinklippet.

Beroende på vilket virusprogram du har i din dator så har vi uppmärksammat att ordererkännandet kan hamna i kundens skräppost. Slå ett öga i din mapp för skräppost så ligger ditt ordererkännandet säkert där. Du får ordererkännandet inom 1 minut efter att du lagt din order.

Klarna gör allt för att säkerheten ska vara hög och ibland kan det bli stopp fast det inte behövs, om du ringer klarna på 08-12012010 kan de redogöra för vad problemet är i ditt fall.

Det går alldeles utmärkt, du kontaktar Klarna kundtjänst på 08-120 120 10 så ändrar dom din faktura till Klarna konto och sedan kan du betala i den takt som känns bekväm för dig.

Order lagda innan 12.00 skickas samma dag om varan finns i lager, ofta är mindre kolli hos kund redan dagen efter men vid större kolli och leveranser till norra Sverige kan det bli en leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Övriga speciella leveranstider specificeras på artiklarna.

Du ringer kundtjänst på 0454-50590 eller mailar oss, har vi inte hunnit administrera ordern så kan vi lägga på ytterligare produkter till dig, är det för sent så lägger vi en ny order utan frakt till dig.

Betalar du med kort så väljer du annan leveransadress. Betalar du med faktura så finns i kassan ett fält för meddelande, här skriver du in önskad lev.adress om den är annan än fakturadressen.

Då har du kommit till rätt butik, du tar kontakt med oss via mail, telefon eller chatten så ska vi hjälpa dig till ett bra köp som motsvarar dina behov.

Absolut. När du kommer till kassan finns där tre flikar: privat, enskild firma eller aktiebolag. Välj vilket du föredrar att handla som och sedan kan du börja fylla i uppgifter såsom organisationsnummer, adress, mail etc.

Generellt så skickar vi alla paket med Posten MyPack och du hämtar ut det hos ditt närmaste postombud efter att du fått paketet aviserat på sms.
Större och tyngre kolli skickar vi med Schenker, MyPack Home, DHL eller UPS och efter telefonavisering till dig blir paketet levererat till din dörr.

De går alldeles utmärkt, du fyller i checken och postar den till oss, i kassan väljer du betalsätt faktura och skriver i noteringsrutan att du postat värdechecken så drar vi av rabatten på din faktura innan vi aktiverar den. Vi skickar varorna när vi fått värdechecken.

Signa upp dig för vårt nyhetsbrev!


Fraktfritt över 500 kr
Snabb leverans
100% nöjd kund
Du har 0 produkter att jämföra Jämför nu Rensa listan Du kan inte jämföra fler än 4 produkter samtidigt